4 juli 2024

Tips voor de zomervakantie

Van 6 juli t/m 18 augustus 2024 is het zomervakantie! Lekker niets doen of toch liever er op uit? In Dieren en omgeving zijn er tijdens de zomervakantie leuke activiteiten te doen voor kinderen die naar de basisschool gaan.

• Op de website Rheden ontdekt kun je zien welke vakantieactiviteiten er zijn en kun je je aanmelden. Het aanbod is heel divers: zeep maken, sporten, meedoen aan een VR workshop of wateractiviteiten. Ook is er weer een Zomerfestijn met een aantal springkussens.
  • Leuke proefjes thuis doen? Kijk dan eens op de website van de Stichting C3 (Centrum JongerenCommunicatie Chemie) voor één van de zomerproefjes of een ander proefje waarmee je chemie kan ontdekken.
  • Liever de natuur in? Breng een bezoek aan een natuurgebied of landgoed van Geldersch Landschap en Kasteelen. Op de website www.glk.nl staat een handige kaart met alle gebieden. Laat u verrassen en ontdek de natuur in de buurt!
  • Op de website van de bibliotheek staan voor alle leeftijden veel boekentips voor de zomer. Ook leuk voor luisterboeken en voorleesfilmpjes.
  • Voor kinderen uit groep 3/4 is er Vakantielezen. Vanaf 10 juli 2024 is er elke week op Youtube een aflevering van Vakantie lezen, waarin er voor wordt gelezen.  Met Vakantielezen ga je op reis naar 6 bijzondere landen: Avonturenland 🏔️, Lachland 😄, Sportmanië ⚽, Dierenrijk 🦩, de Sprookjeseilanden 🧙 en Griezelkust 🕷️.Tijdens je reis verzamel je schatten en puzzelstukjes die je bijhoudt in je juttersboekje. En je kunt ook boeken van de online boekenplank lezen of beluisteren. Op de website van de jeugdbibliotheek staat alle informatie en kun je het juttersboekje downloaden.

Een hele fijne vakantie gewenst!

Team De Boomgaard